درحال بارگذاری...

افات توت فرنگی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

افات توت فرنگی


افات توت فرنگی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


بررسی آفات و بیماری های توت فرنگی

توت فرنگی، این میوه خوشگل و خوشمزه، اگر مورد محافظت قرار نگیرد، به زودی از پا در خواهد آمد. اگر قصد کاشت این میوه را دارید به مقاله “دنیای اسرارآمیز کاشت توت فرنگی” مراجعه کنید. بیماری توت فرنگی نیاز به شناسایی و درمان دارد. مطمأناً دغدغه بسیاری از کشاورزان و گلخانه داران و همچنین سایر فعالان این حوزه، آشنایی با راه های پیشگیری و درمان بیماری های رایج توت فرنگی و آفت های توت فرنگی می باشد. در این مقاله ما قصد داریم به این مهم، بیشتر بپردازیم.

۲ مورد از رایچ ترین بیماری های توت فرنگی:

ابتدا به طور خلاصه به بررسی ۲ مورد از رایج ترین بیماری های توت فرنگی اشاره میکنیم. سپس در ادامه سعی می کنیم به سایر بیماری ها نیز، به صورت موردی  اشاره کنیم.

سفیدک پودری توت فرنگی

سفیدک های پودری روی برگ ها، گل ها و میوه ها نمایان شده و بسیار رشد می کنند. این سفیدک ها پشت برگ های جوان به صورت تورهای سفید رنگ کرکی دیده می شوند. رطوبت حاصل از شبنم، باران و یا محلول پاشی اگر بیش از اندازه کافی باشد سبب می شود که بیماری سفیدک پودری بیشنر شود و شیوع این بیمار با رطوبت نسبتاً بالا و دمای متوسط رابطه مستقیمی دارد. به طور کلی در کشت توت فرنگی در گلخانه احتمال سفیدک های پودری شدیدتر است و دلایل آن نیز شدت نود پایین بوده و همینطور میزان رطوبت بالاتر است. اولین و اصلی ترین راه مقابله با بیماری توت فرنگی مربوط به سفیدک های پودری پرورش ارقامی است که به صورت ژنتیکی در برابر بیماری سفیدک پوردی مقاومت دارند. می بایست از زمان تولید نشا، بیماری سفیدک پودری که یکی از آفت های توت فرنگی است مورد کنترل قرار بگیرد. این برنامه ها به واسطه سمپاشی و ضدعفونی کردن سبب افزایش مقاومت می شود و بیماری توت فرنگی را کاهش می دهد.

کمبود مس از مواردی است که سبب ایجاد کپک های خاکستری و سفید رنگ می شود. علائم کمبود مس مانند کمبود گوگرد است و سبب می شود که بخشی از برگ ها به رنگ سفید در آید و یا یک سری دانه های پودری سفید روی برگ ها و رگبرگ ها ایجاد شود و در کناره های برگ نیز رشد داشته باشد. حد بحرانی برای این بخش ۵ پی پی ام ارزیابی شده است.

برای اطلاعات بیشتر بررای سمپاشی با پهپاد با شماره ۰۹۱۹۸۶۰۴۰۴۶ تماس حاصل فرمائید.


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


توت فرنگی#سمپاش#سمپاشی نوین#افت شناسی#سیرنگ#کشاورزی#گلخانه

این مطالب را هم بخوانید!

کشاورزی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) به عنوان یکی از فناوری‌های نوآورانه در حوزه کشاورزی، پتانسیل زیادی برای افزایش بهره‌وری و بهبود فرآیندها دارد. در این مقاله، به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی و مزایای این فناوری برای افزایش تولید و کیفیت محصولات می‌پردازیم.

ادامه مطلب »

فناوري نوین گیاه پالایی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

نقش پهپادها در کاهش هدررفت و ض...

نقش پهپادها در کاهش هدررفت و ضایعات در زمین‌های کشاورزی مقدمه: زراعت و کشاورزی از دیرباز تاکنون یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها بوده است. با توجه به افزایش جمعیت جهان و نیاز روزافزون به تولید محصولات زراعی و دامی، بهینه‌سازی فرآیندهای کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116